ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Wał ten łączy wałek główny skrzyni biegów z wałkiem napędzającym przekładni głównej, która jest jednym z mechanizmów tylnego mostu. Skrzynia biegów mocowana jest w ramie lub w samonósnym nadwoziu samochodu, a więc nie może się przesuwać. Most tylny jest zawieszony na resorach, które uginają się, gdy samochód je- dzie po nierównej drodze. Most ten może więc wraz z kołami wy­konywać ruchy ku górze i ku dołowi. Gdyby wał napędowy był sztywny, złamałby się . Problem rozwiązują przeguby, które umożliwiają przenoszenie momentu obrotowego podczas zgi­nania się wału w miejscach ich umieszczenia.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!