DZIAŁANIE KIEROWCY

Wynika z tego, że kierowca nie powinien dopuszczać do unieruchomienia kół, wtedy bowiem droga hamowania wy­dłuża się, a ponadto traci on możność kierowania samochodem. Unieruchomione koła przednie nie toczą się tam, gdzie są zwraca­ne, ale suną w kierunku dotychczasowego ruchu samochodu…, Naczelną zasadą prawidłowego hamowania jest więc niedo­puszczenie do unieruchomienia kół, które zdarza się szczególnie łatwo podczas hamowania na mokrej i śliskiej jezdni..W takich warunkach jednakże wyczucie chwili, w której koła zostają unie­ruchomione, jest bardzo trudne, a niekiedy niemożliwe, zwłaszcza jeżeli każde koło samochodu natrafia na nieco inną nawierzchnię.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)