DZIAŁANIE SKRZYNI BIEGÓW

Działanie skrzyni biegów omawialiśmy na przykładzie trzy­biegowej przekładni, o ogromnie uproszczonej konstrukcji. Skrzy­nia taka ma dwie zasadnicze wady: pary kół zębatych o uzębie­niu prostym (zęby równoległe do osi wałków) są hałaśliwe, ponie­waż podczas pracy wydają dźwięk podobny do grzechotu. Ponadto zazębianie ze sobą dwóch kół zębatych, wirujących z różnymi prędkościami obrotowymi, wywołuje głośne zgrzyty, a występują­ce wówczas uderzenia niszczą koła zębate. Cichą współpracę zapewniają koła zębate o zębach skośnych w stosunku do osi wałków.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)