KOLEJNE BIEGI

Drugi bieg uzyskamy, gdy wysuniemy największe koło zębate wałka’głównego z zazębienia oraz przesuniemys sąsiednie koło zębate do zazębienia z odpowiednim kołem zębatym wałka po­średniego .Przełożenie jest teraz nieco mniejsze, więc wałek główny (i koła samochodu) zacznie obracać się prędzej. Zmaleje natomiast moment obrotowy na kołach samochodu.Gdy włączymy bieg trzeci, sprzęgniemy bezpośrednio (stąd określenie: „bieg bezpośredni”) wałek sprzęgłowy z wałkiem głów­nym za pomocą tak zwanego sprzęgła kłowego (rys. 28); wałek pośredni obraca się wówczas swobodnie.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)