KONIECZNOŚĆ ZASTOSOWANIA

Aby uzmysłowić sobie konieczność zastosowania przełożenia zwalniającego w przekładni głównej, wykonajmy nieskomplikowa­ne obliczenie. Silnik samochodu „Polski FIAT 126p” jadącego z prędkością 80 km/h wykonuje około 3500 obrotów na minutę (na biegu bezpośrednim), a koła — około 719 obrotów na minutę. Ja­kie powinno więc być przełożenie między wałem korbowym silni­ka a osią kół tylnych? Wyniesie ono 3500:719, czyli 4,87. Tak więc jednemu obrotowi kół musi odpowiadać 4,87 obrotu wału korbowego.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)