KONSTRUKCJA PASÓW

Konstrukcja tych pasów pozwala na ich wyciąganie się (w pewnych granicach) pod wpływem działających na nie sił co przedłuża „drogę hamowania” zapiętych w nie osób, a więc znacznie zmniejsza wielkość opóźnienia tego hamowania w sto­sunku do gwałtownego zatrzymania pojazdu. Pasy bezpieczeństwa chronią pasażera przed uderzeniem w przednią ścianę nadwo­zia, a kierowcę — przed uderzeniem w koło kierownicy. Chronią one ponadto pasażerów, przed wypadnięciem przez otwierające się zazwyczaj podczas uderzenia-drzwi pojazdu. Sprawiają, że w większości wypadków przewrócenie się samochodu, a nawet jego wielokrotne koziołkowanie, nie jest bardzo niebezpieczne dla jadących.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)