MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW

Kierowca ma wówczas do dyspozycji tylko dwa pedały: hamulca i przyspieszenia, pedał sprzęgła jest bowiem zbędny. Konstrukcje skrzyń biegów zastosowane w różnych typach sa­mochodów różnią się od siebie, ale położenia dźwigni zmiany bie­gów, odpowiadające poszczególnym biegom, są podobne; dźwignia zmiany biegów kreśli literą „H”. W czterobiegowej skrzyni bie­gów, stosowanej w większości popularnych w naszym kraju sa­mochodów, układ biegów jest następujący: na lewo i do przodu — bieg pierwszy, na lewo i do tyłu, naprzeciw biegu pierwszego — bieg drugi, na prawo do przodu — bieg trzeci i naprzeciw biegu trzeciego, na prawo do tyłu — bieg czwarty.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)