NA KOŃCU WAŁKA

Na biegu bezpośrednim wałek główny skrzyni biegów wiruje z taką samą;prędkością jak wał korbowy silnika. Na końcu wałka pośredniego wykonano jedno małe koło zęba­te, które stale zazębione jest z innym niewielkim kołem zębatym, wykonanym na : dodatkowym krótkim wałku biegu wstecznego . Gdy największe koło zębate na wałku: głównym przesu­niemy tak, aby zazębiło się z kołem zębatym .wałka biegu wstecz­nego, zmienimy nie tylko przełożenie, ale i kierunek obrotów wał­ka głównego, a tym samym kierunek obrotów kół samochodu. W ten sposób uzyskamy bieg wsteczny.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)