NAPEŁNIENIE MIESZANKĄ

Napełnianie mieszanką paliwową skrzyni korbowej silnika stwarza nową możliwość: dodana do paliwa pewna ilość oleju (w stosunku około 1:30—1:50) może smarować łożyska główne i korbowodowe wału korbowego, które są łożyskami tocznymi. Ten sam olej smaruje gładź cylindra, a dostaje się do cylindra wraz z mieszanką i zostaje spalony. Stąd też spaliny silników dwusuwowych mają charakterystyczny, niebieskawy odcień. Najważniejszą zaletą silnika dwusuwowego jest jego nie­skomplikowana budowa. Nie ma w nim ani zaworowego mecha­nizmu rozrządu, ani układu smarowania, a zapłon mieszanki na­stępuje w czasie każdego obrotu wału korbowego.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)