NIECO TRUDU

W silniku ośmiocylindrowym korby wału roz­mieszczone są co ćwierć okręgu, czyli co 90° itd. Zadajmy sobie teraz nieco trudu; by rozważyć, w jakiej ko­lejności powinny następować zapłony w cylindrach wielocylindro­wego silnika. W silniku czterosuwowym zapłony we wszystkich cylindrach muszą nastąpić w ciągu dwóch obrotów wału korbowe­go. Wynika z tego, że w silniku czterocylindrowym jeden zapłon, czyli jeden suw pracy, następuje po połowie pełnego obrotu wału korbowego, w silniku sześciocylindrowym — po jednej trzeciej, a w ośmiocylindrowym — po jednej czwartej. Kolejność zapłonów zależy od rozkładu korb wału korbowego oraz od rozłożenia krzy­wek wału rozrządu i nazywa się kolejnością pracy silnika.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)