OBRÓT WAŁKA

Gdy wałek przerywacza obraca się, krzywka co jeden obrót roz­wiera styki kowadełka i młoteczka, po czym zwiera je z powro­tem. Na każdy obrót wałka przerywacza, obwód pierwotny prze­rwany jest raz, raz więc wzbudzona zostaje iskra pomiędzy elek­trodami świecy. Pamiętamy, że w silniku czterosuwowym suw pra­cy (a więc i zapalenie mieszanki) następuje co dwa obroty wału korbowego. Wałek przerywacza nie może być zatem napędzany wałem korbowym, dlatego napędzany jest wałem rozrządu, który obraca się dwukrotnie wolniej niż wał korbowy.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)