OD PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ DO KÓŁ

Przekazanie momentu obrotowego od przekładni głównej ; do kół nie jest trudne,,gdy mamy do czynienia ze sztywną:Osią tylną („Polski FIAT 125p”). Wówczas półosie napędowe są sztywne, a biegną wewnątrz pochwy tylnego, mostu, w którą wbudowana jest także przekładnia główna , z mechanizmem różnicowym.Trudniejszą sprawą jest przekazanie napędu do.kół, gdy koła te . są zawieszone  niezależnie, a więc przemieszczają:, się w górę i w dół;w stosunku do nieruchomej przekładni głównej. W takim ‚ wypadku półosie napędowe przypominają niewielkie wały napędowe, wyposażone są bowiem w przeguby i połączenia wielowy- pustowe, pozwalające na uginanie się półosi i zmianę ich długości („Polski FIAT 126p”).

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)