OTWIERANIE I ZAMYKANIE

Otwieranie i zamykanie zaworów powodują krzywki wału rozrządu, po jednej na zawór, które obracając się naciskają na mechanizm pośredni otwierania zaworów lub wprost na trzonki zaworów.Każdy zawór otwiera się i zamyka raz na jeden obrót wału rozrządu i na cztery suwy tłoka, to jest na dwa obroty wału kor­bowego. Wał rozrządu musi więc obracać się raz na dwa obroty wału korbowego. Stąd wniosek, że wał rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy, a koło zętoate lub łańcuchowe wału rozrządu jest dwukrotnie większe od koła napędzającego rozrząd, osadzonego na wale korbowym.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)