PIERWSZE UGIĘCIE

Po pierwszym ugię­ciu resor rozpręża się, wypychając nadwozie ku górze, amortyza­tor się wówczas rozsuwa, ale tym razem większość otworów w tło­ku jest przesłonięta, dlatego ciecz wolno przedostaje się do prze­strzeni pod tłokiem, a więc amortyzator zwalnia ruch nadwozia w dół, wytłumiając jego wahania . W rzeczywistości amortyzatory hydrauliczne mają nieco bar­dziej złożoną budowę niż opisana, ale zasada ich działania jest taka sama. Ogromne znaczenie amortyzatorów dla bezpieczeństwa i wygody jazdy sprawia, że właściwie wszystkie, nawet najmniej­sze samochody osobowe są w takie amortyzatory wyposażone.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)