PODCZAS OBROTÓW WAŁKÓW

Niestety, ich zazębianie podczas obro­tów wałków jest bardzo trudne, dlatego też zazębiono ze sobą wszystkie pary kół zębatych na stałe. Koła zębate nie mogą więc być połączone wielowypustem z wałkiem głównym, ponieważ mu­szą się na nim swobodnie, obracać.W celu sprzęgania kół zębatych z wałkiem głównym zastoso­wano mechanizmy zwane sprzęgłami kłowymi . Są one umieszczone między kołami zębatymi i osadzone na wielowypuście wałka głównego. Przesunięcie sprzęgła kłowego wzdłuż wałka po­woduje sprzęgnięcie z wałkiem odpowiedniego koła zębatego.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)