PRZEKŁADNIA GŁÓWNA

Przekładnia główna wbudowana jest w oś napędową, którą może być oś tylna (w układzie klasycznym) lub przednia. Prze­kładnia ta ma dwa zadania: po pierwsze — zmniejszyć liczbę obro­tów kół napędzanych samochodu w stosunku do liczby obrotów wału napędowego, po drugie — przenieść napęd z podłużnego wału napędowego na poprzeczną oś napędową samochodu. Te dwa zadania spełnia para stożkowych kół zębatych, z których małe — stożkowe koło napędzające — ma zęby:>wykonane na wałku napę­dzającym, stanowiącym przedłużenie wału napędowego, a duże — zwane kołem talerzowym — osadzone jest na osi kół samocho­du.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)