SILNIK WIELOCYLINDROWY

Jednak coraz częściej używa się ich także do napędu samochodów osobowych. Silniki o zapłonie sa­moczynnym są stosunkowo łatwe do odróżnienia po charaktery­stycznym twardym i głośniejszym sposobie pracy. W. silniku czterosuwowym jednocylindrowym jeden suw pia- cy wypada na dwa obroty walu korbowego. W ciągu półtora obro­tu, wał korbowy musi więc być obracany przez koło zamachowe rozpędzone podczas suwu pracy. Taki silnik nie może pracować równomiernie — wyraźnie trzęsie się podczas pracy, i to tym mo­cniej, im lżejsze jest kolo zamachowe; wał korbowy ustawicznie przyspiesza podczas suwu pracy i zwalnia :w ciągu następnych trzech suwów, gdyż jest hamowany przez wypychanie spalin z cy­lindra, nasysanie doń świeżej mieszanki i. jej sprężanie.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)