SKRZYNIA BIEGÓW

Cechą charakterystyczną silnika spalinowego (w odróżnieniu na przykład’od silnika maszyny parowej) jest silna zależność mo­mentu obrotowego odbieranego z wału korbowego silnika od pręd­kości obrotowej, czyli — popularnie mówiąc — od obrotów silnika (moment obrotowy . Gdy obroty silnika są niewiel­kie, oddawany przezeń moment obrotowy jest małys wzrasta on szybko wraz ze zwiększaniem obrotów. Gdybyśmytusiłowali’ podczas ruszania samochodu sprzęgnąć jego silnik bezpośrednio z kołami, bezwładność pojazdu spowodo-. wałaby gwałtowny spadek obrotów silnika, a więc zmniejszenie momentu obrotowego, i w wyniku — zatrzymanie się silnika.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)