TRZY DRĄŻKI KIEROWNICZE

Zazwyczaj w samochodach osobowych stosuje się trzy drążki kierownicze: dwa boczne, krótsze, i jeden środkowy, dłuższy, łączący oba pozostałe. Wystarczy więc zwrócić jedno, koło, a drugie zwróci się odpowiednio w tę samą stronę.  Jak jednak zamienić ruch obracania koła kierownicy na ruch przesuwania drążków kierowniczych? Otóż do tego celu służy przekładnia kierownicza, która jest zwykle odmianą przekładni ślimakowej. Obracanie ślimaka kołem kierownicy powo­duje ruch ślimacznicy, zamieniany następnie,na posuwisty ruch drążków kierowniczych. Innym rodzajem przekładni kierowniczej jest przekładnia zębata; obracane kierownicą koło zębate przesu­wa listwę zębatą, połączoną z drążkami kierowniczymi.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)