UKŁAD KIEROWNICZY

Do mechanizmów prowadzenia zazwyczaj zalicza się dwa układy, kierowniczy i hamulcowy. Pierwszy z nich umożliwia kie­rowanie samochodem, a więc utrzymywanie stałego kierunku jazdy lub jego zmianę, zgodnie z zamiarem kierowcy. Drugi układ hamulcowy — pozwala zmniejszyć prędkość jazdy oraz zatrzymać pojazd.  ‚Gdy kierujemy samochodem, zwracamy koła przednie w pra­wo lub w lewo, a przednia oś pozostaje cały czas nieruchoma. (Określenie „oś przednia” nie oznacza tu dosłownie sztywnej osi, takiej, jaka znajduje się na przykład w samochodach ciężarowych, ale „linię” łączącą osie kół przednich).:Stanowi to zasadniczą róż­nicę w stosunku do rozwiązań do dziś spotykanych na przykład w wozach konnych, a także w przyczepach samochodów ciężaro­wych .

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)