UKŁAD KLASYCZNY

Układ klasyczny znajduje współcześnie zastosowanie w wielu samochodach osobowych średniej wielkości („Polski FIAT 125p”) oraz dominuje w samochodach osobowych dużych i w samocho­dach ciężarowych. Układ taki znacznie ogranicza swobodę ukształ­towania przedziału pasażerskiego nadwozia. Jest to niezauważalne w. samochodach większych, okazuje się natomiast niewygodne w pojazdach małych. Toteż konstruktorzy małych, popularnych samochodów dążyli do zgrupowania wszystkich zespołów układu napędowego oraz silnika w jedną, zwartą jednostkę napędową, którą można byłoby umieścić bądź z przodu samochodu (napęd na przednie koła), bądź też z tyłu (napęd na koła tylne) .

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)