UKŁAD SMAROWANIA

Czynność tę spełnia układ smarowania, który pod ciśnieniem podaje olej do wszyst­kich miejsc smarowania. Źródłem ciśnienia oleju w silniku jest pompa olejowa, zazwyczaj typu zębatego .Dwa niewielkie, zazębiające się ze sobą koła zębate umieszcza się w korpusie pompy tak, że zęby przesuwają się tuż przy ściankach korpusu. Zęby te zbierają olej czerpany po jednej stro­nie pompy i w lukach międzyzębnych przenoszą go na drugą jej stronę. Wyciśnięty spomiędzy zębów olej zostaje wypchnięty przez otwór w korpusie do przewodu odprowadzającego.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)