W GÓRĘ I W DÓŁ

Tak więc z powodu wjechania koła na nierówność samochód zacznie się huśtać w górę i w dół. Jest to nie tylko nieprzy­jemne dla pasażerów, ale przede wszystkim niepożądane z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.Te wtórne wahania samochodu trzeba stłumić tak, by ugięły po podbiciu koła resor powrócił do zasadniczego położenia nie w sposób gwałtowny, lecz łagodnie i wolno, tak jak gdyby roz­prężał się nie w powietrzu, ale w jakimś bardzo gęstym ośrodku. Funkcję tłumika wtórnych wahań resoru spełnia w samochodzie amortyzator .

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)