WAŁ NAPĘDOWY

Najpowszechniej stosowane są przeguby krzyżakowe, składa­jące się z par widełek, między które wstawiony jest krzyżak (rys. 34). Dwie części wału napędowego umocowane do widełek pozwalają na obracanie się wału, nawet wtedy, gdy części te znaj­dują się pod kątem w stosunku do siebie. Wał napędowy musi mieć możliwość niewielkiego wydłużania się i skracania, gdyż podczas uginania się resorów tylnych zmie­nia się odległość między skrzynią biegów a osią tylną. Te wzdłuż­ne ruchy umożliwia suwliwe połączenie wielowypustowe, usytuo­wane zwykle na końcu wału, przy skrzyni biegów.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)