WALCZYMY Z TARCIEM

Silnik ma wiele części trących się o siebie, obracających się jedne w drugich lub ślizgających się po sobie, na przykład tłoki w cylindrach, wał korbowy w łożyskach ślizgowych (panewkach), krzywki wału rozrządu, popychacze itd. Olej, który, jak wiemy, znakomicie zmniejsza tarcie, musi dostać się pomiędzy trące się powierzchnie i oddzielić je nie przerwaną warstwą. Gdyby ta war­stwa przerwała się choć w jednym miejscu, współpracujące części tarłyby się na sucho, co spowodowałoby ich zniszczenie. Wszystkie trące się części silnika muszą być nieprzerwanie, starannie smarowane olejem silnikowym.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)