WARTO WIEDZIEĆ

Chociaż zawieszenie niezależne służy najczęściej do resoro­wania przednich kół samochodów, jest ono także wielokrotnie stosowane do resorowania kół tylnych. Budowa i układ wahaczy są niemal w każdym modelu samochodu inne; niejednokrotnie układ ten wyposażony jest w dodatkowe elementy, poprawiające prowadzenie kół, jednak w każdym wypadku konstruktorzy wy­korzystują klasyczną zasadę działania niezależnego zawieszenia kół pojazdu.Warto wiedzieć, że istnieją także zawieszenia samochodów, w których zastosowano inne rodzaje elementów sprężynujących, a mianowicie: drążki skrętne, sprężynujące podczas ich skręcania, gumowe elementy resorujące, a także systemy resorowania oparte na sprężystości powietrza.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących dziedziny jaka jest motoryzacja. Blog stworzyłem aby dzielić się z wami ciekawymi informacjami dotyczącymi samochodów. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)