Wyścigi oraz imprezy

Wyścigi dostawców zupełnie komercyjnych samochodów nie mają jednak na celu umacniać danej marki w oczach zwykłych kierowców – chociaż na pewno wygranie całego sezonu swoim samochodem daje pewien wizerunkowy zastrzyk. Dużo ważniejsze jest jednak to, że inżynierowie pracujący cały sezon z profesjonalnymi kierowcami zbierają niesamowicie dużo przydatnych informacji o działaniu podzespołów bazowych samochodu albo aerodynamiki nowego ścigacza, który właśnie zaprojektowali. Te dane przeważnie są na bieżąco analizowane i między dwoma wyścigami nawet konstruktorzy gotowi są zbudować zupełnie nowe rozwiązania. Niektóre jednak pomysły nie dają się wprowadzić bezpośrednio na torze a niektóre są tak innowacyjne, że regulacje danej klasy wyścigowej po prostu nie pozwoliłyby na to bez pogwałcenia regulaminu. I niejednokrotnie to przemysł motoryzacyjny potrzebuje czasu, aby oswoić się z myślą zastosowania takich rozwiązań, jak chociażby tunel powietrzny w samochodzie. Samo projektowanie takich rozwiązań jest kosztowne, wymaga nakładów kadrowych i finansowych. Faza konstrukcji jest jeszcze bardziej kosztowna, nie mówiąc już nawet o oficjalnych testach, które niejednokrotnie kosztują tak wiele, że brak sukcesu okazuję się wielką klapą i rujnuje cały budżet za miniony rok. Jeśli chce się jednak laboratoryjne badanie przekuć w komercyjne sukces, trzeba przejść tą ryzykowną drogą.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)